Travel Guide: Londen

Processed with VSCO with hb1 preset

Staat er bij jou een citytrip Londen gepland? Of misschien staat het op je bucketlist? Wel ik ben deze zomer naar Londen afgereisd. Voor mij is Londen een van de leukste steden die ik al bezocht heb en daarom deel ik met jullie de dingen die je kan gaan bezoeken.

Ik heb gekozen om 2 dagen in Londen door te brengen en daarna door te reizen naar Wales. Fun fact: ik heb zelf Engelse roots, mijn mama komt uit Engeland ☺. Achteraf bekeken had ik er toch misschien een dagje extra willen zijn omdat ik nog enkele dingen wilde bezoeken. Ik heb ervoor gekozen om met de Eurostar te reizen. Het is lekker makkelijk dat je op ongeveer 2 uur tijd in hartje Londen staat.

Dag 1:

’s Morgens had ik de Eurostar van 9.45 uur in Brussel genomen. Rond 11.00 uur – met het tijdsverschil – kwam ik aan in St. Pancras station. Ik heb ervoor gekozen om in een goedkoop hostel te verblijven in de buurt van het station. Zo moest ik niet al te ver wandelen met mijn bagage en kon ik meteen Londen verkennen. Ik ben dan ook direct mijn zak in het hostel gaan zetten en rechtstreeks naar Camden Town vertrokken. Het was de eerste keer dat ik Camden Town heb bezocht, en het was liefde op het eerste gezicht. Camden Town is ideaal voor proevertjes en leuke souvenirs. Het is daar heel alternatief en leuk om te bezichtigen.

Hierna ben ik naar Regent’s park en Primrose Hill gewandeld om van het mooie weer te genieten. Londen is een gigantische grote stad dus het is vanzelfsprekend dat het daar extreem druk en luid is. Daarom is het fijn dat je eventjes kan weg te duiken van al de drukte. Je kan hier genieten van de mooie natuur in Londen.

Processed with VSCO with hb1 preset

Ik ben het park doorgewandeld om zo naar het Sherlock Holmes museum te gaan. Als je net zo een grote fan bent als mij van de Britse versie van Sherlock Holmes met Benedict Cumberbatch als hoofdacteur, moet je het museum zeker bezoeken! Wees wel voorbereidt op enorme lange rij tot het einde van de straat. Want alle mensen staan aan te schuiven om naar het museum te kunnen gaan.

Processed with VSCO with hb1 preset

Dag 2:

De tweede dag was voor mij een korte dag waardoor ik maar weinig plaatsen heb kunnen bezoeken. Ik heb beslist om een mooie wandeling te maken door Londen en naar Covent Garden te gaan. Daar kan je genieten van high end winkels en leuke cafeetjes. Ook buiten is er altijd entertainment, zo zijn er leuke straatoptredens en kleine souvenirstandjes.

Vanaf Covent Garden heb ik mijn wandeling verdergezet richting Buckingham Palace. Om van Covent Garden naar Buckingham Palace te gaan zijn we door het St. James park gewandeld. Het park zag er heel mooi en verzorgd uit. Er waren zelfs strandstoelen aanwezig die je kon huren om tot rust te komen en te genieten van het mooie uitzicht.

Processed with VSCO with hb1 preset

Omdat ik verder moest reizen naar Wales en hiervoor mijn bus moesten halen in Victoria Station, was dit het einde van mijn citytrip naar London. Ik ben zeker van plan om nog een keer London te bezoeken, maar deze keer voor een langere tijd zodat ik meerdere dingen kan bezoeken. De volgende dingen staan zeker nog op mijn To-Do List:

  1. Peggy Porschen Cakes
  2. Selfridges
  3. The British museum
  4. Harry potter London tour
  5. The London dungeon
  6. Jack The Ripper walk
  7. Hyde park

Heb jij Londen al eens bezocht? Of staat het ook nog op jou planning? Welke plaatsen moet ik dan zeker nog bezoeken?

Liefs, Louise

Om snel op de hoogte te zijn van de nieuwe posten op ThinkLikePink kan je ons altijd volgen op Instagram en  twitter of onze pagina op facebook leuk vinden. 

Geef een reactie

