Q&A: Get to know us

20614774_1525529240842883_1177862717_n (2)

Een blog starten, hmm, een grote stap uit onze comfortzone. Maar waarom ook niet? Er zijn zoveel leuke blogs, dus waarom zelf niet een persoonlijke work-of-art creëren. Het opstarten en het maken van de lay-out was al een superleuke uitdaging. Uiteindelijk hebben we dus gewoon de stap in het onbekende gezet en er werk van gemaakt. De gedachte van ons afgezet dat ‘toch niemand het ging lezen’ of  ‘onze blog heeft geen leuk design’  en er gewoon ons voor de volle 100% ingesmeten! So here it is, our little baby ☺ Leer ons een beetje beter kennen!

Q: Waarom zijn jullie een blog gestart?
  • Anke : Ik ben voor de eerste keer met een blog gestart in 2014. Voor mij was het dus niets nieuw. Ik had het wel al een tijdje links laten liggen, maar toch miste ik het om mijn liefde voor beauty te delen.
  • Louise: Ik wou graag een blog starten om mijn vrije tijd nuttig te gebruiken. Ik vind het heel spannend dat we nu ook daadwerkelijk zijn beginnen bloggen. Ik voel me productief en gemotiveerd om te schrijven over dingen die mij interesseren.
Q: Werk je of ga je nog naar school?
  • Louise: In september zit ik in het laatste jaar verpleegkunde. Ik heb ook een weekend/ vakantiejob zodat ik mijn koopverslaving een beetje kan bijhouden. Omdat ik verpleegkunde studeer, werk ik als zorgkundige in een rusthuis omdat dit aansluit aan mijn studierichting.
  • Anke: Ik begin samen met Louise in september aan ons 3e jaar verpleegkunde. Ook ik werk als zorgkundige in een rusthuis.
Q: Heb je momenteel een relatie?
  • Louise: Nee, ik heb momenteel geen relatie.
  • Anke: Ik heb een relatie van iets meer dan 5 jaar.
Q: Heb je zussen of broers?
  • Anke: Ik ben enig kind en ja ook een klein beetje verwend.
  • Louise: Ik heb een jongere zus. Ze is volledig het tegenovergestelde van mij en dat zorgt soms wel voor spanningen, maar al bij al komen we goed overeen.
Q: Heb hebben jullie elkaar leren kennen?

Wij hebben elkaar ontmoet in het 1ste jaar Verpleegkunde in 2015. We waren niet van de eerste schooldag bevriend, maar hadden elkaar wel opgemerkt. We zijn op 2 jaar tijd beste vriendinnen geworden en hebben enorm veel gemeen.

  • Louise: Toen ik Anke tijdens de les een makeup tutorial zag kijken van NikkieTutorials wist ik meteen dat wij vriendinnen zouden worden.
Q: Heb je huisdieren?
  • Anke: Mijn ouders zijn gescheiden. Bij mijn papa heb ik een Siamees die we eigelijk altijd ‘poes’ zijn blijven noemen. Bij mijn mama heb ik ook altijd katten gehad. Onze laatste is ongeveer een half jaar geleden gestorven. En we zijn dan ook van plan om terug eentje te nemen na vakantie. En uhm, we hebben ook kippen, valt dat onder de categorie huisdieren?
  • Louise: Ik heb een schattige, fluffy kat genaamd ‘Sid’. Mijn kat heb ik gehaald uit een asiel want ik volg het motto ‘adopt don’t shop’.
Q: Hoe heb je interesse gekregen in de beautywereld?
  • Anke: Mijn nicht die ouder is, is into makeup. Doordat zij me altijd opmaakte heb ik er interesse ingekregen en ben ik youtube filmpjes beginnen kijken. En tja, vandaar is mijn verslaving gegroeid. Blame youtube!
  • Louise: Toen ik klein was had ik al interesse in make-up. Ik kan me nog herinneren dat ik steeds make-up vroeg als verjaardagencadeau. Later heb ik Youtube ontdekt en zo ben ik steeds meer en meer into de beautywereld belandt.
Q: Wie is je favoriete Beauty Guru?
  • Anke: Lustrelux en Desi Perkins, without doubt!
  • Louise: Ik heb meerdere favoriete beauty Guru’s, maar als ik er toch 1 moet kiezen, is het Iluvsarahii. Haar tutorials zijn altijd heel duidelijk en ze creëert altijd looks met kleuren die ik ook graag zie.
Q: Wat is je alledaagse makeup-look?
  • Anke: Ik draag zo goed als elke dag – wanneer ik buiten kom – een full face inclusief winged eyeliner. Maar op mijn lazy sundays draag ik helemaal niets.
  • Louise: Meestal ga ik voor een “natuurlijke look”. Ik denk dat niemand een cake face wil hebben. Bronzer en highlighter ontbreekt nooit in mijn routine. Ik wissel mijn ooglook af met een neutrale, bruine oogschaduw of een winged eyeliner. Het hangt natuurlijk af van hoe ik me voel die dag. Ik draag bijna altijd nude, je zal me zelden in een felle kleur zien.
Q: Hoe omschrijf je je kledingstijl?
  •  Louise: Ik draag vooral neutrale kleuren zoals zwart – grijs – wit. Ik ben tegenwoordig meer en meer uit mijn comfortzone aan het stappen met pastelkleurige kledingstukken. Kort samengevat bestaat mijn kledingstijl oftewel uit mom jeans en oversized truien oftewel uit geklede broeken en een passend topje. Het hangt dus allemaal af hoe ik me voel die dag en hoe comfy ik wil zijn.
  • Anke: Meestal ben ik wel iemand die de trends wat opvolgt. Ik kan het vooral omschrijven als casual chic Maar ik probeer er altijd mijn eigen stijl van te maken. Want ik vind het absoluut niet leuk om als een schaapje mee te lopen met de kudde.
Q: Wat zijn jullie goals voor jullie blog?

Natuurlijk zoals elke blog willen we groeien en willen we mensen kunnen helpen en inspireren. Maar we willen ook vooral dat onze blog een creatieve uitlaatklep is. En voorlopig zullen we wel zien waar de tijd ons brengt.

Wil je nog iets anders weten? Vraag ze gerust, wij beantwoorden je vragen met veel plezier! Veel Liefs Anke en Louise

Om snel op de hoogte te zijn van de nieuwe posten op ThinkLikePink kan je ons altijd volgen op Instagram en  twitter of onze pagina op facebook leuk vinden. 

Geef een reactie

