Tips and Trick voor het studeren

Ja, het is weer die fantastisch mooie periode – kuch – de examens staan weer voor de deur. Ondertussen ben ik al even aan het blokken en doe er alles aan om de leerstof zo goed mogelijk in mijn hoofd te krijgen. Ik vind het altijd leuk als mensen zeggen hoe ze studeren, want misschien kan ik daaruit wel iets leren?! Want ja, elke tip is welkom om net wat efficiënter te kunnen studeren. Daarom deel ik vandaag mijn tips met jullie.

study 3

  • Herhalen, herhalen, herhalen… je kan het niet meer doen. Op tijd even je hoofdstuk of samenvatting terug lezen, werkt echt heel erg goed om de leerstof beter te memoriseren. Heel theoretisch uitgelegd, maar hoe meer je de leerstof herhaald, hoe sterker de brug in je hersenen wordt, waardoor je de leerstof beter herinnerd.
  • Een orderlijke bureau, ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kan gewoon niet studeren aan een bureau waar alles door elkaar ligt. Het moet allemaal netjes opgeruimd zijn. Ook is dat het 1ste wat ik doe als ik een exaam heb gehad. Heel dat vak opruimen en netjes bij elkaar steken zodat ik het kan opbergen. (voor altijd of tot in augustus, dat weten we natuurlijk nog niet)
  • Selecteer de leerstof die je denkt dat belangrijk is en op het examens komt. Aan de hand van voorbeeldexamens, dingen waar de prof langer over gepraat heeft, … ga je kijken wat hij al dan niet misschien op het exaam kan formuleren.
  • Ooh, die social media toch. Ik word er enorm hard door afgeleidt. Het is zelf zo erg dat ik soms men gsm aan men mama geef. Anders leg ik men gsm aan de andere kant van de kamer, op stil, zonder trilfunctie en met het scherm naar beneden. Zo mis ik zeker alle signalen van leven en blijf ik geconcentreerd.
  • Probeer tijdens een pauzemoment ook echt te pauzeren en je hersenen rust te geven. Ik probeer spelletjes op men gsm te vermijden. Ook tijdschriften ga ik niet beginnen lezen. Ik probeer altijd van die kleine ontspannende dingen te doen, de kippen eten geven, iets van make up aandoen, mijn nagels lakken, …

Aan al diegene die examens hebben, heel veel succes, we gaan da knalleeee!

Zo dat waren mijn 5 tips, welke dingen doen jij steevast tijdens het studeren?

Om snel op de hoogte te zijn van de nieuwe posten op ThinkLikePink kan je me altijd volgen op twitter, of mijn pagina op facebook leuk vinden.

Bron foto: We Heart It

2 gedachtes over “Tips and Trick voor het studeren

Geef een reactie

